Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Ema Juřeníková absolvovala tréninkový proces v FC Bayern Mnichov
Jak již jsme v minulosti informovali, naše hráčka mužstva U14 se měla na pozvání FC Bayern Mnichov v červenci 2023 účastnit tréninkového programu dívčího týmu WU17. Tato nevšední událost proběhla v posledním červencovém týdnu a jistě každého našeho hráče a příznivce zajímá, jak vše probíhalo. Nyní přinášíme dojmy Emy z pobytu v jednom z nejlepších fotbalových klubů na světě, kde byla se svým tatínkem.

,, Na konci července jsem odjela na pozvání akademie Bayernu Mnichov zúčastnit se tří tréninků s dívčím týmem WU17 Bayernu. Ubytování bylo zajištěno mnichovským klubem v hotelu Hilton nedaleko akademie Bayernu. Po příjezdu z Česka jsme se ubytovali v hotelu a v podvečer vyrazili směr kampus Bayernu, který byl vybudován v roce 2017 na bývalých pozemcích armády na severním okraji Mnichova. Vybavením a podmínkami se jedná o jedno z nejlepších tréninkových center v Evropě. 8 tréninkových ploch, vyhřívané trávníky, tělocvična, posilovny, regenerace, fyzioterapeuti, místnosti pro videorozbory zápasů a tréniku apod.
Po příjezdu se mně představil hlavní trenér kategorie WU17 a dali mně kompletní tréninkové a vycházkové oblečení Akademie. Krátké seznámení s holkami týmu, a šlo se na první trénink. Shodou okolností měli naplánovány fyzické testy týmu. Nejprve rozcvička s kondičním trenérem a poté již první test rychlosti sprintu na 30 m. To vše na testovací dráze s umělou trávou a čidly po 5, 10, 20 a 30 m. Každá měla dva pokusy a lepší výkon se započítával. Druhým a třetím testem byly výskoky z místa do výšky. Staticky a dynamicky a opět dva pokusy. Poledním testem byl vytrvalostí test, kdy se postupně zvyšovala rychlost běhu mezi metami až do té chvíle, dokud to hráčka stíhala, nebo sama neodstoupila po vyčerpání. To bylo asi nejvíce náročné, ale podařilo se mi vydržet s těmi nejlepšími. Trénink končil skoro až ve 20 h večer a šlo se na hotel.
Druhý den jsme na dopoledne měli domluvenou prohlídku akademie se sportovním ředitelem ženské sekce Bayernu, který se nám věnoval téměř tři hodiny. Prohlídkou kampusu akademie jsme prošli všechny hlavní části areálu i s hlavním zápasovým stadionem pro 2500 lidí, jehož kapacita se bude navyšovat na dvojnásobek, protože na utkání ženského A týmu jsou již neustále vyprodána, pokud ženy nehrají přímo v Alianz aréně (zápasy ženské LM). Na závěr prohlídky jsme asi hodinu sledovali trénink ženského A týmu, který byl oslaben o několik nejlepších hráček, hrajících mistrovství světa žen na Novém Zélandu. Trénink sledovalo a vedlo asi 10 profi členů realizačního týmu, který je složen z trenérů z celého světa.   Hlavním jazykem na tréninku žen byla angličtina. Pro zajímavost na tréninku WU17 byli většinou tři trenéři (hlavní, asistent, kondiční) a fyzioterapeut. Po tréninku jsme byli pozváni na oběd do jídelny akademie, kde výběr jídel připomínal podmínky v hotelu a kde se stravují přes den hráči a realizační týmy.
Odpoledne, ještě před večerním tréninkem dorostenek, jsme si ještě zajeli k Alianz aréně – hlavnímu stadionu A-týmu Bayernu. Tam probíhají neustále exkurze s průvodcem, jedna za druhou.
Večer od 18 hodin byl druhý trénink s dorostenkami Bayernu. Tentokrát již více méně klasický fotbalový trénink s velmi dlouhou rozcvičkou bez balónu (asi 45 minu). Poté asi tři cvičení s balonem (stavěčky) a posledních 30 min tréninkový zápas na celé hřiště. Trénovaly s námi i tři hráčky hrající již druhou ženskou Bundesligu a takse daly postavit dvě jedenáctky. Já jsem hrála svou pozici ve středu a za 30 minut hry se mi podařilo několik útočných akcí, z nichž po jedné padl pouze jediný gól zápasu.
Třetí den dopoledne jsme s využitím místního metra podnikli výlet do historického centra Mnichova. Navštívili jsme také několikapatrový fanshop Bayernu.
V podvečer nás čekal poslední trénink, tentokrát asi nejvíce s balónem. Na závěr opět fotbal tentokrát pouze na polovinu hřiště 7+1. Dobré pro mě bylo, že jsem si vyzkoušela hru i s hráčkami ročníků 2007 a 2008 a dalo se s nimi hrát.
Po tréninku krátké zhodnocení stáže s hlavním trenérem WU17, který mi řekl mé silné stránky a také to, na čem je třeba ještě zapracovat. Rozloučili jsme se a druhý den ráno jsme již vyrazili domů do Česka. Celkově to byl pro mě velký zážitek vidět podmínky, ve kterých se připravují budoucí špičkoví fotbalisté a fotbalistky a také zkušenost zvládnout tréninky a zápasy s urostlejšími holkami a vedení tréninku pouze v němčině. Doufám, že se tam třeba ještě někdy podívám.”

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.